Biznis sektor je dinamično i konkurentno mesto koje od njenih članova zahteva posvećenost, transparentnost i upečatljiv korporativni identitet. Kreiranje pozitivnog javnog imidža od suštinske je važnosti za postizanje uspeha jedne kompanije i opstanak u ozbiljnoj tržišnoj trci.
Pored toga, ona predstavlja način na koji nas vide klijenti, saradnici i šira društvena zajednica. Postizanje integriteta i pozitivne slike je višeslojna strategija i uključuje kvalitet proizvoda i usluga koje nudi, način komuniciranja sa potrošačima, kao i zaposlenima, kao i sam pristup poslovanju.
Ne kaže se bez razloga da se dobar glas daleko čuje, a loš još dalje, stoga je važno održati pozitivnu percepciju javnosti o vašem poslovanju i na taj način povećati bazu klijenata i obezbediti kompaniji uspeh.
Kvalitet proizvoda ili usluge
Jedan od presudnih činilaca za kreiranje javnog imidža jeste zapravo glavno oružje vaše kompanije – proizvod ili vrsta usluge koju nudite. Njen kvalitet i inovativnost direktno utiču na percepciju javnosti o vašem poslovanju, stoga se u ovaj segment ulažu veliki napori.
Zadatak svake uspešne kompanije jeste da kreira proizvod koji ima vrednost, cilj i ideju, te da stvori osećaj sigurnosti i poverenja kod svojih potrošača. Zadovoljstvo korisnika direktno utiče na povećanje baze potrošača, sklapanje novih partnerstava i unapređenje javnog imidža kompanije.
Opremljenost poslovnog prostora
Ovaj segment poslovanja podjednako je važan u građenju pozitivne slike o jednoj kompaniji, zato je neophodno temeljno pristupiti organizovanju poslovnog prostora. Funkcionalan i kreativan radni prostor čini da se zaposleni osećaju prijatnije, inspirativnije i produktivnije, što donosi mnogobrojne benefite za samu kompaniju i njen javni imidž.
Efikasnošću radnog prostra doprineće i kvalitetna bela magnetna tabla, koja će značajno unaprediti organizaciju vašeg poslovanja i biti glavni saveznik prilikom nastajanja inovativnih ideja. Budući da prostor jedne kompanije posećuju i potencijalni klijenti i saradnici, privlačna dizajnerska rešenja i praćenje trendova u opremanju proslovnih prostora obavezan su zadatak svake ozbiljne kompanije.
Upečatljiv korporativni identitet i multimedijalni sadržaj
Korporativni identitet označava svojevrsnu ličnu kartu jedne kompanije i jedinstvenu sliku kojom se predstavljate široj javnosti. To su vizuelni elementi poput logoa, boje i slogana koji ujedinjeni prenose priču i misiju vaše kompanije.
Karakterstike efikasnog i upečatljivog korporativnog identiteta jesu prepoznatljivost u javnosti, originalnost i doslednost, sa ciljem da ostave jak utisak u javnosti i svojom orginalnošću se postave korak ispred konkurencije i izdvoje iz mora istih ili sličnih brendova. Pažljive strategije i upotreba svih rasloživih resursa kroz različite multimedijalne sadržaje dopreće do većeg broja potencijalnih korisnika i time pridobiti nove verne potrošače.
Društvena odgovornost
Opstanak u tržišnoj trci današnjice podrazumeva i aktivno učešće kompanija u rešavanju aktuelnih problema koji pogađaju čitavu zajednicu. Društvena odgovornost kompanija može doprineti njenoj vidljivosti, povećati poverenje koje ima kod svojih korisnika i stvoriti jednu pozitivni sliku u javnosti. Veliki broj kompanija se uključuje u inicijative za očuvanje društvene sredine, budući da je ova tema posebno aktuelna poslednjih godina i da izaziva veliku pažnju javnosti.
Praktikovanje održivog načina funkcionisanja kroz povećanje energetske efikasnosti prostora može biti jedan od vidova unapređenja imidža vaše kompanije. Praktični klizni prozori idealno su rešenje kada je u pitanju ušteda energije, a pritom predstavljaju deo najnovijih arhitektonskih trendova. Recikliranje, smanjena upotreba plastike jesu još jedan od načina da se uključite u rešavanje akutuelnih problema i budete pozitivan primer drugima.
Komunikacija
Interna i eksterna komunikacija pedstavlja integralni deo uspeha jedne kompanije i ima ključnu ulogu u kreiranje percepcije javnosti o vašem poslovanju. Jasan ton, konkretne informacije i transparentnost jesu osnovne karakteristike efikasne komunikacije sa zaposlenima, čime negujemo poverenje zaposlenih i stvaramo zdravu radnu atmosferu.
Uključivanje zaposlenih u rešavanje problema podrazumeva njihovo izražavanje ideja i stavova o aktuelnim pitanjima i od suštinskog je značaja za jačanje odnosa i stvaranje osećaja pripadnosti. Sa druge strane, podjednako je važna komunikacija sa potrošačima i potencijalnim korisnicima usluga, a odvija se posredstvom odgovarajućih medija. Klijenti očekuju da se njihovo mišljenje čuje i žele da ostvare interakciju sa kompanijom, što stvara osećaj bliskosti i poverenja.
Rad na unapređenju korporativnog identiteta i reputaciji preduzeća kompleksan je zadatak i podrazumeva učešće svih stručnjaka kompanije kako bi se povećala vidljivost i izgradio unikatan javni imidž. Pozitivna slika u javnosti doneće mnoštvo benefita kompaniji i biće presudna za njen rast i zauzimanje značajnog mesta u turbulentnom svetu poslovanja.
Foto: Freepik