Kada je reč o plaćenom oglašavanju, Google i Facebook reklame predstavljaju najveće igrače na tržištu. Ovaj vodič pomoći će vam da odlučite koja od platformi je idealna za vaše potrebe i uz koju ćete na najbolji način ostvariti svoje poslovne ciljeve.
Marketinški eksperti često navode da kombinovani pristup daje najbolje rezultate. Posmatrajući iz tog ugla glavno pitanje nije “ili, ili”, već na koji način pristupiti kojoj platformi, tako da se uz najmanja ulaganja dobiju najbolji rezultati. Ipak, ako se odlučite da svoj marketing bazirate na principu “ili, ili”, neophodno je da znate specifičnosti ovih platformi, kako bismo ih upotrebili na najbolji mogući način.
Google reklame
Google oglašavanje je najpopularniji oblik digitalnog oglašavanja. Podrazumeva plaćanje po kliku (PPC – Pay Per Click). Kada govorimo o Google search oglašavanju, samo targetiranje bazira se na ključnim rečima. Oglašivači koriste niz ključnih reči i fraza sa ciljem da svoje poruke prikažu ciljnoj grupi. Svaki put kada neko klikne na reklamu, oglašivaču se naplaćuje određeni iznos novca, odakle i potiče naziv PPC.
Google oglašavanje je kompleksno, podrazumeva više različitih formi i platformi. Može se koristiti u različite svrhe i na različite načine i upravo zato ćemo detaljnije o tome pisati u nekom od narednih članaka.
Facebook oglašavanje
Facebook oglašavanje podrazumeva oglašavanje na društvenim mrežama. Samim tim predstavlja dosta uži pojam od Google ADS-a. Ključna prednost Facebook-a jeste to što poseduje jako veliki broj podataka o svojim korisnicima i omogućava detaljno targetiranje, kako demografsko, tako i targetiranje po interesovanjima, obrazovanju, bračnom statusu, porodičnom stanju.
To ide toliko daleko da Facebook omogućava čak i targetiranje osoba koje uskoro slave rođendan, ili čiji prijatelji uskoro slave rođendan. Omogućavaju veliku fleksibilnost, plasiranje reklama kroz linkove, slike, videe, a same kampanje mogu se prilagođavati vašim ciljevima (bilo da želite više poruka, poseta sajtu, prijava za seminar ili jednostavno više lajkova).
Kada koristiti Google a kada Facebook reklame?
Sada se postavlja logično pitanje – kada koristiti koju platformu? To će pre svega zavisiti od ciljeva, vrste proizvoda ili usluge koju promovišemo i namere korisnika.
Namera korisnika
Kada govorimo o Facebook oglašavanju, uloga korisnika je u većini slučajeva pasivna. U praksi bi to značilo da korisnici nisu aktivno u potrazi za određenim proizvodom ili uslugom. Tu su da se zabave, što znači da su radnje koje obavljaju na mrežama uglavnom impulsivne i pokrenute emocijama. Korisnicima je u tom slučaju pogodno plasirati proizvode i usluge koje bude emocije, kupuju se bez preteranog razmišljanja i upoređivanja. Odličan primer jesu pokloni, gedžeti, garderoba i slično…
Sa druge strane, kada je reč o Google oglašavanju, odnosno njegovoj najpoznatijoj formi, oglašavanju na pretraživaču, namera korisnika je nešto drugačija. Naime, na pretraživaču se u većoj meri nalaze korisnici koji aktivno tragaju za određenim proizvodom, uslugom ili brendom. To znači da je mogućnost kupovine u takvoj situaciji značajno veća, bez obzira na vrstu proizvoda
Ciljevi kampanje
Generalno posmatrano, Facebook reklame su najpogodnije za oglašivače čiji je cilj da povećaju svest o brendu. Uz mogućnost detaljnijeg targetiranja, Facebook omogućava dopiranje do usko definisane ciljne grupe, po jako povoljnim cenama. Međutim ovo ne treba uzimati kao pravilo. Facebook reklame su se u praksi pokazale kao odličan alat i za ostvarivanje drugih marketinških ciljeva, uključujući i prodaju.
Sa druge strane, Google reklame su najpogodnije za preduzeća o čijem proizvodu ili usluzi već postoji određena svest kod potrošača i za kojima korisnici aktivno tragaju na internetu. Takvim oglašavanjem primarno se targetiraju potrošači koji su u fazi donošenja odluke o kupovini, što znači da ukoliko je cilj prodaja – Google reklame su bolji izbor.
Vrsta proizvoda ili usluge
Sam proizvod ima veliki uticaj na to koju platformu treba odabrati. Kada je reč o jeftinijim proizvodima koji se kupuju impulsivno, vizuelno primamljivim proizvodima ili proizvodima nedovoljno poznatim vašoj ciljnoj grupi, Facebook je pravi izbor, jer je mogućnost da će neko takve proizvode aktivno pretraživati na Google-u smanjena. Odličan primer jesu TopShop proizvodi.
Sa druge strane, kada je reč o proizvodima ili uslugama koje rešavaju određeni gorući problem (npr. osobi je hitno potreban vodoinstalater), zatim proizvodima veće vrednosti čijoj se kupovini pristupa racionalno uz sagledavanje različitih alternativa, proizvodima koji su dobro poznati ciljnoj grupi i postoji mogućnost da ih korisnici aktivno pretražuju, u takvim situacijama Google oglašavanje je pravi izbor.
Prednosti Facebook-a nad Google-om su:
- Detaljnije targetiranje
- Niža cena po kliku
- Manja konkurencija
- Vizuelno atraktivniji oglasi
Prednosti Google-a nad Facebook-om su:
- Veće poverenje potrošača zbog brojnih prevara koje se dešavaju na mrežama
- Veća spremnost potrošača na kupovinu
- Šira publika
- Bolja automatizacija
- Veći broj alata
Na samom kraju možemo zaključiti da kakvi god da su vaši marketinški ciljevi, obe platforme mogu dati podjednako dobre rezultate. Sve zavisi od toga šta možete ponuditi svojoj publici tj. kupcima.
Ukoliko postoje mogućnosti za tako nešto, idealno bi bilo da koristite kombinaciju Google i Facebook oglasa. Tako biste maksimalno iskoristili prednosti i jedne i druge platforme i tako maksimizirali svoje rezultate.
Ono što je u takvim situacijama prednost, jeste to što ćete u oba slučaja imati detaljan uvid u analitiku. Uz dobro postavljene ciljeve kroz različite metrike moći ćete da pratite šta funkcionište u vašem biznisu i kakve rezultate koja platforma donosi. Nakon toga ćete kampanje optimizovati i svoj budžet usmeravati tamo gde je povraćaj na uloženi novac veći.