Close Menu
  • Naslovna
  • Muška moda
  • Biznis
    • Ekonomija
    • Preduzetništvo
    • Marketing
    • Kriptovalute
  • Veze
    • Sex
    • Zavođenje
  • Rad na sebi
    • Produktivnost
    • Pravi muškarac
    • Knjige
  • Trening
  • Zdravlje
    • Muško zdravlje
    • Mentalno zdravlje
    • Ishrana
  • Roditeljstvo
  • Život
Facebook Instagram LinkedIn TikTok
Facebook Instagram LinkedIn TikTok
Muskarci.rsMuskarci.rs
Pretplatite se
  • Naslovna
  • Muška moda
  • Biznis
    • Ekonomija
    • Preduzetništvo
    • Marketing
    • Kriptovalute
  • Veze
    • Sex
    • Zavođenje
  • Rad na sebi
    • Produktivnost
    • Pravi muškarac
    • Knjige
  • Trening
  • Zdravlje
    • Muško zdravlje
    • Mentalno zdravlje
    • Ishrana
  • Roditeljstvo
  • Život
Muskarci.rsMuskarci.rs
Naslovna » Majstor za klime otkriva kako da izbegnete prevare
Majstor za klime
Život

Majstor za klime otkriva kako da izbegnete prevare

Leto je stiglo, a sa njim i temperature zbog kojih je život bez klima uređaja postao nezamisliv. Dok se mi znojimo, za majstore za klime počinje najintenzivniji deo sezone. Potražnja je ogromna, a u takvoj gužvi, nažalost, otvara se i ogroman prostor za prevare, nestručan rad i naplatu usluga koje nisu adekvatno izvršene.

Svi smo čuli priče: klima “popravljena” pa je otkazala posle dva dana, naplaćena “dopuna freona” a problem je ostao, montaža odrađena tako da zid vlaži… Da bismo stali na put ovim mukama, razgovarali smo sa čovekom koji iza sebe ima više od 20 godina iskustva na terenu. On je Milan Sofronijević, majstor za klimatizaciju koji drži do svog zanata i koji je pristao da za čitaoce portala muskarci.rs otkrije sve trikove svojih nesavesnih kolega.

Seli smo sa Milanom, i bez previše uvoda, prešli na suštinu.

Kako majstori za klime najčešće varaju klijente?

Nema tu velikih tajni, postoji samo stručan i nestručan, odnosno pošten i nepošten rad. Ako moram da izdvojim, najčešća i nažalost najprofitabilnija obmana za nesavesne majstore jeste takozvana “dopuna freona”. To je postala gotovo ustaljena fraza za svaki problem sa hlađenjem. Klijent pozove i žali se da klima slabo hladi. Majstor dođe, često bez detaljne provere uređaja, priključi manometre i konstatuje: “Gospodine, nedostaje vam gas. Potrebna je dopuna.” I tu uslugu naplati 50, 60, pa i više evra.

Ali ako gasa zaista nedostaje, u čemu je onda problem?

Problem je u uzroku, ne u posledici. Klima uređaj je hermetički zatvoren sistem. Dopustite da uporedim sa vašim frižiderom. Da li ste ikada dopunjavali gas u njega? Naravno da niste. Rashladni gas (freon) ne može da “ispari” ili da se “potroši”. Ako u sistemu nedostaje gasa, to nedvosmisleno znači da postoji fizičko oštećenje, mikropukotina na sistemu cevi, i da gas na tom mestu curi.

Savestan majstor će, nakon što utvrdi manjak gasa, pristupiti pronalaženju mesta curenja. To se radi pomoću specijalnih kontrastnih tečnosti, pene ili elektronskih detektora. Kada se lokacija pronađe, curenje se sanira, najčešće varenjem ili zamenom spoja (pertle). Tek nakon toga se sistem vakuumira i puni preciznom količinom gasa, po fabričkoj specifikaciji, uz pomoć digitalne vage. Nesavestan majstor će samo dopuniti gas, ignorišući problem. Vaš uređaj će možda raditi neko vreme, ali će se problem neminovno vratiti sledeće sezone. Vi ste tako postali njegov siguran klijent, a on nije rešio kvar, već ga je samo privremeno maskirao.

Majstor za popravku klime

Šta je sa godišnjim servisom? Tu takođe ima mnogo nejasnoća.

To je sledeća kritična tačka. Mnogi nude “mali” ili “godišnji servis” koji se u praksi svodi na površinsko čišćenje. Dođu, naprskaju mrežaste filtere nekim sredstvom, prebrišu plastiku i posao je gotov za 15 minuta. To nije servis, to je kozmetika, i ima minimalan efekat na kvalitet vazduha i ispravnost uređaja. Jedini pravi servis je dubinsko, antibakterijsko čišćenje.

Možete li nam opisati kako taj proces treba da izgleda?

Naravno. Pravi servis podrazumeva delimičnu demontažu unutrašnje jedinice. Skida se prednja maska, filteri, a zatim i kadica za skupljanje kondenzata. Time se oslobađa pristup ključnom delu, turbini ventilatora. To je valjkasti ventilator koji je, zbog konstantne vlage i mraka, idealno mesto za razvoj plesni, buđi i opasnih bakterija, poput legionele. To je izvor neprijatnog mirisa iz klime. 

Ta turbina se mora detaljno očistiti i dezinfikovati namenskim, sertifikovanim hemijskim sredstvima. Isto važi i za isparivač (ono što podseća na hladnjak automobila) i za kadicu. Na kraju se proverava i prohodnost odvodnog creva za kondenzat. Ceo proces, ako se radi temeljno, traje najmanje sat vremena.

Pređimo na montažu. Koliko su tu propusti česti i skupi?

Kvalitetna montaža je apsolutni temelj za dugovečnost i efikasnost uređaja. Ako se tu napravi propust, ni najskuplji inverter model neće raditi kako treba. Ključna stvar, koju mnogi preskaču da bi uštedeli na vremenu, jeste vakuumiranje sistema. Nakon što se cevi povežu, u njima ostaje vazduh i, što je još gore, vlaga. Vlaga u kombinaciji sa rashladnim gasom stvara kiseline koje hemijski razaraju lak na namotajima kompresora, što dovodi do njegovog sigurnog kvara.

Da bi se to sprečilo, pre puštanja gasa u cevi, na sistem se priključuje vakuum pumpa. Ona izvlači sav vazduh i vlagu, stvarajući vakuum. Tek u tako pripremljen sistem se pušta gas. Majstori koji nemaju adekvatan alat ili žure, često samo “produvaju” sistem freonom, što je apsolutno neadekvatno i štetno. Takođe, štednja na dužini cevi i postavljanje spoljne jedinice u skučene prostore bez protoka vazduha drastično smanjuju životni vek uređaja.

A šta je sa prevarama kod dijagnostike kvarova, gde se manji problem predstavlja kao katastrofalan?

Da, to je, rekao bih, najnepošteniji vid prevare. Kompresor i upravljačka elektronika su najskuplje komponente. Često se dogodi kvar na nekom jeftinom delu, kao što je startni kondenzator, čija je cena relativno niska. Simptomi kvara kondenzatora su slični simptomima kvara kompresora – spoljna jedinica zuji, ali ne pokreće se. Nesavestan majstor će vam predstaviti kvar kao katastrofalan, tvrdeći da je otkazao kompresor ili elektronska ploča, i ponuditi popravku od par stotina evra. U stvarnosti, on zameni deo od desetak evra i naplati vam desetostruko više.

Kako se klijent može zaštititi od takve situacije?

Najbolja odbrana je informisanost i oprez. Ukoliko dobijete dijagnozu koja podrazumeva skupu popravku, ne ustručavajte se da potražite drugo mišljenje. Pozovite drugog majstora. Takođe, uvek insistirajte da vam se vrati zamenjeni deo. Ako majstor tvrdi da je zamenio elektronsku ploču, tražite da vam pokaže staru. Pošten majstor to nikada neće odbiti.

Kako izabrati pravog i poštenog majstora?

Obratite pažnju na sledeće:

  1. Preporuka je najpouzdaniji filter. Iskustva prijatelja, porodice i kolega su dragocena.

  2. Budite oprezni sa nerealno niskim cenama. Značajno jeftinije usluge od proseka često kriju upotrebu nekvalitetnog materijala, preskakanje važnih procedura ili su samo mamac za skuplje, nepotrebne popravke.

  3. Vodite informativni razgovor. Još preko telefona možete steći utisak o stručnosti. Pitajte šta njihov servis podrazumeva, da li rade vakuumiranje prilikom montaže. Profesionalac će vam uvek rado i jasno odgovoriti na pitanja.

  4. Insistirajte na garanciji i računu. Ozbiljan servis ili majstor uvek stoje iza svog rada i izdaju garanciju, kao i fiskalni račun, što je vaša jedina pravna zaštita.

  5. Pokažite interesovanje za proces. Ne morate nadgledati svaki korak, ali vaše prisustvo i par postavljenih pitanja će sigurno odvratiti bilo koga od pokušaja da vas obmane.

Investicija u kvalitetnog majstora je investicija u dugotrajnost vašeg uređaja i kvalitet vazduha koji dišete. Nadam se da će ovi saveti pomoći ljudima da donesu pravu odluku.

Kog majstora za klime odabrati? Naša preporuka

Nakon svega što nam je majstor Milan ispričao, logično pitanje koje se postavlja jeste kome onda pokloniti poverenje? Da bismo vam olakšali potragu i smanjili rizik od lošeg iskustva, naš tim je istražio tržište i na osnovu reputacije i povratnih informacija klijenata izdvojio nekoliko servisa koji važe za pouzdane.

  • Klima Servis BG: Tim poznat po profesionalnom pristupu i pokrivanju svih aspekata klimatizacije, od montaže do kompleksnih popravki.

  • Servis Rashladnih Uređaja: Servis sa dugom tradicijom, specijalizovan ne samo za kućne klime već i za širi spektar rashladne tehnike.

  • Klima Majstor: Prepoznati po brzom odzivu i stručnosti, nude kompletne usluge redovnog održavanja i hitnih intervencija.

Napominjemo da je ovo preporuka našeg portala kako bismo vam suzili izbor. Uvek savetujemo da i sami stupite u kontakt sa servisom i uverite se da njihov pristup odgovara vašim potrebama, primenjujući savete koje ste upravo pročitali.

klima servis majstor za klime prevara
Share. Facebook LinkedIn Twitter WhatsApp

Ne propustite

Kako da pronađeš pouzdan online kazino – najbolji online kazino u Srbiji

May 15, 2025

Koje su najpopularnije kladionice u Srbiji?

March 6, 2025

Mudre lekcije Patrijarha Pavla koje svako treba da čuje

January 27, 2025

Godišnji servis klime: Zašto je važan, šta obuhvata i koliko košta?

June 5, 2025
Add A Comment
Leave A Reply Cancel Reply

Najnovije
  • Majstor za klime otkriva kako da izbegnete prevare
  • Kako odabrati najbolje modele sandala za dečake i devojčice?
  • Kada muškarac pusti suzu i ne postidi se
  • Kako da pronađeš pouzdan online kazino – najbolji online kazino u Srbiji
  • Muška obuća za posebne prilike – elegancija koja ostavlja utisak
Izbor autora
Biznis

Mit o preduzetništvu: Razlog zbog kog biznisi propadaju

By Miloš Nikolić
Biznis

Kada paušalci moraju da izdaju fiskalne račune – Kompletan vodič

By Đorđe
Biznis

Šta pitati na razgovoru za posao: Lista pitanja

By Đorđe
Život

Šta je Web 3.0 tehnologija i kako će promeniti svet

By Miloš Nikolić
Facebook Instagram TikTok LinkedIn Telegram

KATEGORIJE

  • Muška moda
  • Biznis
  • Rad na sebi
  • Roditeljstvo
  • Sex i zavođenje
  • Trening
  • Zdravlje
  • Život

O NAMA

  • Oglasite se
  • Kontakt
  • Pravila korišćenja
  • Politika privatnosti
  • Newsletter
© 2025 Muskarci.rs All rights reserved